Sunday 7 August 2016

Masalah Alahan Kepada Sabun Basuh Pinggan

assalamualaikum dan selamat pagi. :)

Memandangkan saya mula menggunakan produk-produk Shaklee kerana ingin merawat masalah alahan saya,, so harini saya ingin kongsikan kepada anda semua tentang masalah alahan..

saya mengalamai masalah alahan kepada sabun basuh pinggan.. ada ke masalah macam tu? mestilah ada.. sesetengah orang memiliki kulit yang sangat sensitif kepada bahan kimia lebih-lebih lagi pada bahagian tangan.. jadi, untuk mengatasi masalah tersebut, tangan-tangan yang alahan kepada bahan kimia tersebut sangat memerlukan produk yang berasakan organik, iaitu produk daripada tumbuh-tumbuhan dan bebas bahan kimia.. apa yang akan terjadi kalau kulit yang sensitif ini terkena produk yang mengandungi bahan kimia?
  • kulit akan menjadi kering
  • kalau tidak dirawat, kulit akan mudah merekah dan koyak
  • kulit akan mengelupas
  • timbul biji-biji pada kulit yang menyebabkan gatal-gatal yang amat
bukan senang okay nak rawat masalah macam ni.. lagi-lagi macam saya yang dah teruk ni.. sebelum saya jumpa Shaklee, macam-macam usaha dah saya cuba,, semuanya tak menjadi.. 
  1. saya pernah jumpa doktor pakar kulit.. tapi saya hanya diberi krim sapu.. memang okay.. tapi bila saya terlupa nak sapu sehari dua, mula lah gatal-gatal tu naik balik.. so tak sembuh sepenuhnya..
  2. saya pernah beli krim di farmasi.. memang baik jugak.. saya lupa apa nama krim tu.. bila dah baik, so saya selalu lah beli krim tu, bila gatal-gatal, saya akan sapu.. tapi akibatnya? kulit saya jadi nipis,, rupa-rupanya krim tersebut bersifat menghakis.. saya tak tahu krim tu bersifat menghakis.. akak kerja farmasi tu pun tak bagitahu so saya pun tak tahu.. so sekarang kulit saya semakin nipis.. lagi lah senang nak merekah dan koyak.. seram kan.. huhu
  3. saya  pernah beli sabun online.. katanya sabun tu boleh menyembuhkan gatal-gatal,, tapi bila saya guna,takde effect langsung.. kecewa..
  4. usaha terakhir, saya jumpa Shaklee..
bila saya google, saya dapat tahu Shaklee ada mengeluarkan sabun yang mengandungi 100% organik.. so saya tak fikir panjang, saya terus beli.. 4 barang yang saya beli dari Shaklee.





Hand Dish Wash Shaklee - sabun cecair yang 100% mengandungi bahan organik.. sesuai untuk mencuci pinggan mangkuk.. sesuai juga untuk kulit yang sensitif kepada bahan kimia.. berbau wangi,, sangat menjimatkan,, (saya beli awal bulan 5, sampai sekarang dah bulan 8 pun tak habis-habis lagi)


Vita C Shaklee- vitamin c berupa tablet.. mengandungi 500mg setiap tablet.. vita c sangat bagus untuk merawat luka dan memperbaharui sel dalam badan.. sesuai untuk saya yang mengalami masalah kulit nipis..



ESP - Energizing Soy Protien Isolate Powder.. minuman berperisa soya.. sangat bagus untuk sistem pertahanan badan.. jadi ESP juga membantu untuk merawat masalah alahan saya.. 



Herbal Blend - losyen yang mengandungi menthol.. so setiap kali tangan saya gatal, saya akan sapu losyen.. cepat-cepat gatal-gatal tu akan hilang..
so sekarang masalah alahan saya semakin pulih.. saya sangat-sangat syorkan kepada sesiapa yang ada masalah alahan macam saya untuk menggunakan Shaklee.. memang berkesan..



HUBUNGI SAYA UNTUK MENDAPATKAN SHAKLEE ANDA..
FIRNA FAUDZI  017 3691369
FACEBOOK : FIRNA FAUDZI
INSTAGRAM : firna_faudzi



No comments:

Post a Comment

Fully Design By Izza sakura | For Firna faudzi 2016 ©| Best View: Google Chrome